כולנו מכירים את האמרה "הפרד ומשול", ומה המשמעות שלה. ככל שארגון הוא לכיד יותר ככה הסיכוי שייפול קטן יותר. תרבות ארגונית קלוקלת יכולה להרוס את הארגון ולתרום לפשיטת הרגל שלו.
חשוב לשמור על תרבות ארגונית בריאה ומקצועית. מה זה אומר? שיש להכין תכנית מסודרת של אמנה בעסק בו אתם עובדים ולהטמיע את הערכים האלו בכל עובד שמגיע לעסק, כדי שלא ייקח הרבה זמן ללמד אותו את הנקודות המדוברות.
קומבינה כדי לקצר דרכים זה טוב – אבל אם אין תרבות ארגונית רצינית, גם אם תוצנח למעלה תגלה שיש פערים בין האידיאלים שלך לבין הנהלים בשטח, דבר שמקשה מאד על עבודה רצינית. אתה אולי מנהל בכיר – אבל האם אתה רוצה לשקר ללקוחות? לסבן עובדים? העובדה שהוצנחת למעלה לא אומרת שיש נהלי עבודה תקינים במקום. רבים אגב, מגיעים לעמדה כזו ועוזבים את העבודה בסוף, כי אין תרבות ארגונית רצינית.
חשוב לקחת חברה שתסייע לכם לארגן מחדש תרבות ארגונית רצינית במקום העבודה. יש מידע זמין באינטרנט אבל רצוי גם להביא יועצים מקצועיים לתרבות ארגונית. אם קבעתם פגישה עם אחת כזו, עשו שיעורי בית באמצעות מידע שקיים זמין באינטרנט.
מה עליכם לבדוק בעסק שלכם לפני הפגישה?
- איזה אוכל ושתייה (גם חמה) מספק המנכ"ל לעובדים שלו. זה מראה על נדיבות ורגישות לרווחתם. ארגון שלא משקיע – לא יקנה תה, אספרסו ועוגיות.
- האם המנכ"ל דואג לכיבוד איכותי (פירות, מאפים, מיצים) בישיבות? האם המטבח מאובזר ונקי?
- האם המקום מעוצב?
- האם יש מודעות חשובות / מעניינות על לוח המודעות או רק אמנה נגד הטרדה מינית?
- האם העובדים נהנים במקום עבודתם או שהם כבויים ושקטים?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה