תפקידו של פיתוח העסק הוא לעשות דבר אחד: קידום עסקים. חברה שלוקחת את עצמה ברצינות צריכה מנהל שמוכשר לכך / חברה חיצונית, שאמורים להגדיל את מחזור הרווחים, לזהות לקוחות פוטנציאלים ועוד.
ראשית יועץ לקידום עסקים צריך לבדוק את השוק ואת המתחרים. הוא גם בודק האם יש חסמים משמעותיים בעסק עצמו, כמו ניהול קלוקל. בנוסף עליו לבדוק שותפים פוטנציאלים, לקוחות אפשריים, "אויבים", אפיקי שדרוג של השירותים בעסק – למשל מעבר לשירות באינטרנט במקום פרונטאלי, לעבור למדינות חדשות, אתר מכירה, שינוי עלויות ייצור, שיתופי פעולה, ניהול משברים, שינוי מיתוג ושיטת שיווק ועוד.
קידום עסקים הוא באחריות מנהלי החברה. זה לא אומר שהם צריכים לעשות את זה לבד: לפעמים הם לוקחים מנהל במיוחד לזה, לפעמים הם שוכרים חברה חיצונית. חשוב שזה יהיה או מנהל פנימי שמבין היטב את האסטרטגיה הקיימת של הארגון או חברה מקצועית שמכירה חברות כמו שלכם ויש לה ניסיון מוכח בכך. כך או כך, חשוב שהאדם שלוקחים יהיה אדם אחראי שמזהה הזדמנויות לשינוי, הנפשות הפועלות בשווקים הרלוונטיים, חיפוש אפיקים חדשים ועוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה